שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מתי כדאי להשקות אדניות ועציצים?

מתי כדאי להשקות אדניות ועציצים במרפסת?

הופההה שאלה טריקית, לא נו סתם.. אין כאן טריקים בכלל. לעניין ה מתי כדאי להשקות יש בהחלט משמעות.

אז מתי כדאי להשקות אדניות ועציצים במרפסת? בלילה? ביום? אחה"צ? בכל השעות? אנסה לענות תוך הנחה שמצע הגידול שלכם רגיל, אגב הכללים זהים בין אם השקיה ממוחשבת או ידנית.

 

השקית בוקר

אם תשאלו אותי מתי כדאי להשקות בבוקר? אומר כך: רק לא בין 05:27 ל 06:17 הצמחים באמצע יוגה. אז ככה, השעות הטובות ביותר להשקות הן שעות הבוקר המוקדמות.

כמה מוקדם? בואו לרגע נתעכב על הקיץ, עדיף להשקות בשעות האור הראשונות. על הציר שבין 05:30 ל 07:30 זה מעולה.

זה קצת מזכיר את האמירה ש'הארוחה החשובה ביום היא בבוקר'. אצל ידידינו הצמחים זה די זהה, עם עלות השמש, החום, האוויר, רק חסר שנוסיף מים לפי הצורך ותקבלו חגיגה בהמשך.

למה הבוקר הוא החשוב ביותר? מתחילה פעילות צמחית, ממש ככה. הצמח בשעות הללו במיוחד אחרי ה יוגה, מתחיל להזרים חיים ולינוק אנרגיה, חלק ממנה אלו גם המים כמובן.

ואז… עם עלית הטמפ', מצע השתילה בשכבה העליונה מתחיל להתייבש ובעצם מאפשר כניסה של אוויר למערכת השורשים העילית, ובינתיים במערכת השורשים התחתית יש יותר מים ובקיצור, תענוג לכולם.

טיפ: בעקרון, עדיף לתת מנת מים גדולה בבקרים בלבד.

השקית צהרים

פשוט לא! בחוץ חם, גיהינום, גם פנים האדניות רותח, אפילו המים שיצאו בדקות הראשונות מהברז יהיו כנראה חמים, בקיצור לצמח גם ככה קשה, אז אין סיבה להרתיח מרק שורשים.

הצמח הוריד ראש? אז מה? הוא רק מוריד ראש כמערכת התגוננות מהחום עד יחלוף לעת ערב, וזהו! הוא לא ימות עד הערב מחום, מבטיח לכם.

 

אז מתי כדאי להשקות? בערב?

גם לא! למה? בערב אין כמעט אידוי, אין כמעט פעילות צמחית, הלחות ממילא גבוהה, ובעצם הערך של מים עבור הצמח מעט נעלם, או יורד. תזכרו שצמחים אוהבים לחות, מים במידה ולא הצפות.

בערב עד שעות הבוקר מצע השתילה לא משחרר כמעט מים וכאמור אין אידוי ואז יוצא שהצמח "טובל" כמו בסקוויט 'פתיבר' שעות ארוכות מאד ללא סיבה, בסביבה לחה מאד. מי אמר מזיקים? אחת הסיבות המרכזיות להתאספות מזיקים באדנית היא עודף לחות ולאורך זמן. להשקות בלילה? לא! תתאפקו עד הבוקר.

טוב עכשיו לגמרי בילבלת אותי, אז מתי כן כדאי להשקות? וכמה?

בוקר – מנת מים גדולה

אחה"צ 17:00 עד 18:00 מנת מים ממש קטנה

כמה זה גדולה וכמה זה קטנה? כמה עולים זוג מכנסיים ליתום? לא יודע! פשוט תנסו. לכל אחד צמח אחר באזור אחר ובמיכל בגודל שונה ומחומר שונה. אבל אלו הקווים המנחים ששווה להכיר ולשמור.

טיפ:

אם אתם יכולים להגיע למצב של השקיה אחת ארוכה בבקרים בלבד? אתם על דרך המלך וכך תקבלו מערכות צמחים בריאות, חזקות, יציבות ובעיקר פורחות לאורך זמן עם הרבה הרבה פחות מזיקים.

אם אתם לא מסוגלים לעבור גמילה, תנו מנת מים נוספת קטנה לפחות בחצי בין 17:00 ל 18:00


מילות סיכום

זה המקום לומר שאם ה'נוסחה' הקיימת שיצרתם לעצמכם עד היום עובדת לכם, אז אין סיבה לשנות אותה. ההמלצה להשקית בוקר היא המלצה לכיוון נכון יותר לצמחים, אבל אין מדובר ב "חיים" או "מוות" עבורם 🙂

עבד לכם עד היום? ימשיך לעבוד הלאה. תחליטו לעשות שינוי? יופי. לא? גם יופי.


בפוסט הבא תמצאו הנחיות להשקיה נכונה

ופוסט נוסף המסביר איך למקם נכון טפטפות באדנית

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *