שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

עציצים למרפסת

עציצים למרפסת

עציצים למרפסת

למה נראים טוב במשתלה ובבית פחות?

שיחקתם אותה, חזרתם מהמשתלה אחרי שבחרתם צמחים עם רשימת החובה, עשיתם שיעורי בית. ידעתם לומר למוכר במשתלה בדיוק מעורר התפעלות לאיזו כיוון נושבת הרוח בשעות בין ערביים ומה הטמפ' שלה אצלכם במרפסת ואת הצמח עבורו עשיתם את כל המחקר המקדים הזה לקחתם הביתה ומיקמתם אותו בול היכן שצריך, נכון ומתאים לו במרפסת.

אבל… השארתם אותו בעציץ עמו הוא הגיע מהמשתלה ולאחר מספר שבועות הוא מתחיל להיראות איך לומר, עייף, מותש, עליו נושרים ובקיצור אתם מיד מעלים תמונה לרשת החברתית עם כיתוב בסגנון "דחוף!!! מה קורה לעציץ שלי?" אז איך זה שבמשתלה הוא היה כל כך יפה ומרשים ולמרות ההתאמה למיקום ולתנאים הוא עומד למות?

 

קצת מרחב לצמח לא יזיק

התשובה במקרה זה די פשוטה, כדי שהצמח יוכל לממש עצמו ולהגיע למחוזות שגם אתם וגם הוא חושבים עליהם יש לאפשר לו מקום, את המקום הזה עלינו לאפשר לו בעציץ גדול מעט יותר ממנו הוא הגיע מהמשתלה. אחד מהשניים, או שרכשתם עציץ ואתם יודעים מראש לאיזו אדנית אתם מייעדים אותו והיא צריכה להיות גדולה יותר מגודל העציץ אותו הבאתם מהמשתלה.

או להגיע מהמשתלה עם מיכל גדול יותר זאת בנוסף לעציץ/צמח שרכשתם. דעו זאת, עציצי הפלסטיק עמם מגיעים הצמחים מהמשתלה אינם מיועדים להמשך גידול בבית. עציצים אלו הם בסך הכל כלי מעבר בין שולחן התצוגה במשתלה לבין ביתם החדש של הצמחים.

עציץ המשתלה אינו כלי גידול

עציצים למרפסת או לכל גינה בעצם הם כלי קיבול בלבד ששימש את המגדל עד לרגע בו יצא הצמח מבית הגידול למשתלה. ע"פ רוב שורשי הצמח כבר די  קרובים למיצוי המעטפת הקיימת ואין בכך כל פסול אגב. רק זכרו שזו אחריותכם לדאוג לצמח לבית חדש רחב ותומך.

לא פעם אני נתקל בצמח יפהפה במרפסת, מונח על הרצפה מחובר לטפטפת ובעלי הבית בטעותם בחרו להשאיר את הצמח כמות שהוא גם מהסיבה שעציץ הפלסטיק העוטף את הצמח נראה יפה איכותי ומרשים. במצב כזה כך הם חשבו לתומם כי "חסכו" מעט כסף ואין צורך לרכוש מיכל או אדנית נוספים בגודל מתאים וזו טעות שחשוב להמנע ממנה.

בכל מקרה קשקשתי מספיק, בואו נעבור למה שמגדיר יותר מכל אותנו כישראלים, עצי פרי. קבלו את מה שאני מוצא כרשימת עצי הפרי המתאימה ביותר למרפסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *