שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

האם חשוב לשמור על מרחקי שתילה באדנית?

האם חשוב לשמור על מרחקי שתילה באדנית?

האם חשוב לשמור מרחקי שתילה באדניות?

התשובה היא כן! חשוב לשמור מרחקי שתילה באדניות בעיקר בגלל שממילא אין שם יותר מדי מקום. זה ייאפשר לצמחים להתפתח ולהתבסס מעט טוב יותר. אבל…

מרחקי חשוב – באותה נשימה אין בעיה לשתול צפוף מאד ולהנות מתוצאות

זה לא אומר שלא ניתן לשתול בצפיפות גבוהה, אפילו אם ה"נוסחאות" מסבירות לדוגמה, שמרחקי השתילה בין וינקה אחת לשניה הם 30 ס"מ. אז מה? אז כתוב : – ) אז אומרים.

 

מה חשוב להבין בנוגע למרחקי שתילה?

הם אכן נועדו לאפשר לצמח לממש את מלוא הפוטנציאל, אך אין כל פסול ו"רע" בצפיפות גבוהה. בפרחי עונה למשל, לעתים אנחנו רוצים להגיע לתוצאות מהירות ולמראה עשיר ומלא.



זאת כאשר אנחנו יודעים ומבינים שבכל מקרה בסוף העונה אלו יוחלפו… אז למה לא "להפציץ"? אפשרי ושום אסון לא ייקרה. ייתכן שחלק מהצמחים אולי לא יקלטו, חלק אולי לא יממש פוטנציאל, אבל מופע מרהיב זמני בהחלט תקבלו.

 

מרחקי שתילה בין

פרחי עונה לשיחים, זה לא אותו דבר

חד משמעי נכון : – ) כל אחד מהן צרכן גדול יותר של מקום ומשאבים. ועדיין, אם שתלתם בתוך כד שיח מרכזי גדול כמו דורנטה גיישה, ובא לכם להוסיף צמחיה משתרעת שתכסה את דפנות הכד, לכו על זה!

נכון, יהיה צפוף, נכון אחד יותר חזק מהשני, הכל נכון. ובכל זאת, תשתלו לפי נראות עיניכם. לפעמים זה יעבוד נהדר לפעמים פחות, אז מה?! : – ) מנסים כל פעם משהו אחר עד שמצליח או שמבינים את המגבלות וממשיכים הלאה. אבל אל תפסיקו לנסות.

 

ומה לגבי מרחקי שתילה בירקות?

בכל הנוגע לירקות, הכללים זהים לחלוטין למעט עניין אחד. צפיפות מרחקי שתילה בירקות אכן פגע מיידית בתפוקה וזה כל מה שרצינו בעצם, תפוקה.  מציע, במקרה של שתילה או זריעה של ירקות הצמדו להנחיות המרחקים.

אגב אם אתם בוחרים לזרוע, סביר להניח שלחורים מסויימים ייפלו מספר זרעים ואז יש צורך לדלל לאחר נביטה. אבל זה כבר פוסט אחר.

 

ראו את התמונה כאן למעלה, צפוף ופורח – מי ששתל בקערה הזו יודע ולוקח בחשבון ששלב חידוש התכולה והחלפת הצמחים יגיע יחסית מהר. זה כל הסיפור. ועדיין.. תראו כמה יפה.

 

לסיכום:

תרגישו נח לצמצם מרחקי שתילה

תנסו, מדובר בגינון בסופו של דבר

אל תופתעו אם התוצאות לא יהיו בול מה שתכננתם

ובוודאי אל תדלגו על הפוסט הבא, גינון במיכלים למתחילים – תיאום ציפיות.

שלכם,

אייל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *