שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מדוע בלוג מרפסות

מדוע בלוג מרפסות

בלוג על גינון במרפסת

מי צריך את זה?

מסתבר שלא מעט. אני רוצה להתחיל מהצבעה על הפער בין דרישת הקהל, לבין מה שמוצע באינטרנט. ישראל 2018 ע"פ מחקרים וסקרים, כל ישראלי שני מגדל צמח בבית! בין אם זה גראס, פרח בעציץ או עשרות אדניות שופעות צמחיה. עשרות קבוצות פייסבוק עוסקות בצמחיה וגינון כאשר הגדולה מכולן היא קבוצת גינון המונה נכון לכתיבת שורות אלו כ 64,000 חברים ועל כך שאפו ענק למייסדים ולמנהלי הקבוצה.

הפער

בואו נדבר עליו קצת, בבסיסו של עניין הקהל מחפש מידע וידע, אך אם יקיש במנועי החיפוש השונים מילות חיפוש כמו גינון, צמחים, אדניות, עיצוב גינה וכו'… יקבל אך ורק שמות גננים, משתלות, חנויות לציוד גינון, שמות אדריכלי נוף, חנויות לריהוט גן, אדניות וכך הלאה. האם זה מה שהקהל מחפש? לא בדיוק! לראיה אני חוזר לקבוצת גינון שצומחת בקצב מסחרר… ולו רק בגלל העובדה שהקהל מבין שבקבוצה הזו ימצא מענה כמעט לכל שאלה מקצועים בתחום הגינון.

עוד על הפער

בלוג על גינון – כן, זה נשמע מעט מוזר אבל בישראל אם תקישו בלוג על גינון תקבלו תוצאות איך לומר, די נמוכות אם בכלל. יש לכך כמה סיבות ועוד מעט אגע גם בהן, אבל שימו לב לנתונים הבאים. באנגליה לבדה אלפי בלוגים העוסקים בגינון עם מאות אלפי ולעתים מליוני עוקבים.

מעבר לעניין התרבותי כמובן, יש את העניין האישי. הקהל חובב הגינון מחפש לקבל מידע לאו דווקא מחברות גינון או אתרים למכירת ציוד לגן, הקהל מבקש לצרוך מידע מאוטוריטות בתחום, מאנשים שזה תחום התמחותם. בסוף, אנשים מעדיפים לסמוך על אנשים ופחות על חברות ותאגידים. על איזו המלצה או סוג מידע תסמכו כמעט בעיניים עצומות? זה המגיע מחברה? או זה המגיע מאדם פרטי המומחה בתחומו? מניח שתסכימו איתי על האופציה השניה.

אוטוריטה

 

למה הקמתי בלוג על גינון?

תשוקה עצומה לכתיבה, גינון ואנשים. איזה גינון? גינון מרפסות. למה מרפסות? כי מרבית הציבור מתגורר בבתים משותפים. אין בישראל אף לא דירה אחת שאין לה מרפסת, זו בעצם הגינה היחידה הנגישה ובבעלותו הפרטית של המתגורר בדירה. והכי חשוב, להנגיש לקהל את הידע שצברתי במשך 23 שנים ולאפשר לו להיות צרכן חכם יותר, חובב גינון מקצועי יותר ואדם טוב יותר, שזה כבר קשור לתפיסת עולמי כי העוסק בגינון תמיד יהיה אדם טוב יותר לעצמו ולסביבה.

סיבה נוספת? אני חושב שגינון במרפסות או גינון במיכלים, למעשה מפשט ומנגיש בצורה קלה וברורה את 'עולם הגינון' לאלו המתחילים, או אלו הרוצים ללמוד אילו "טעויות" עשו בעבר ואיך או מה ניתן לשפר להמשך?! אני מקווה שבעקבותיי יקומו בלוגים רבים נוספים ובתחומי גינון נוספים. בעבר הרחוק היו אלו בלוגים בנושאי קולינריה, או עיצוב שהחלו אט אט לקום ועם הזמן הציפו את הרשת. הלוואי וכאן יהיה אותו המקרה.

כמה שיותר ידע, ככה כולנו נרוויח

חזון בלוג ואישי

גינון הוא תחום ענק, עצום. וכמו כל תחום אחר הוא מחולק לקטגוריות ותתי קטגוריות. לא יהיה יותר מאושר ממני (אולי הציבור בעצם?) לראות בלוגים חדשים צומחים בעולם הגינון העוסקים ספציפית בעצי פרי, מערכות השקיה, חומרי הדברה או גידול ירקות למשל, אשר יובלו ע"י מומחים בתחומם ומתמקדים בקטגוריות השונות. הסיפור בבלוגים זה לא רק הידע, אלה האנשים העומדים מאחורי הידע. בנוסף, לגרום לכמה שיותר אנשים לעשות שימוש במרחב המרפסת לטובת פינה ירוקה ולהצליח בכל מה שיבחרו לגדל.

סיבות לתוצאות נמוכות בחיפוש אחר בלוגים

הבטחתי התייחסות לכך אז הנה זה בא. כפי שכתבת כבר, יש מעט מאד בלוגרים בתחום מחד, מאידך הקהל חובב הז'אנר אינו מחפש בלוגים בתחום, מעין מילכוד 22. אני מקווה שאצליח לגרום כאן לשינוי. תודה לכולכם, העוקבים, המגיבים והמעירים. אנא העירו והאירו חופשי, אחרת איך אשתפר? אשמח ואודה אם תורידו בחינם כמובן, את המדריך שלי לתכנון טיפוח ותחזוקת הגינה במרפסת.

למעבר לבלוג לחצו כאן

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *