חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

משפכים מיוחדים

איך לבחור משפך מתאים?

נשמע מוזר לא? כאילו מה הסיפור? קונים משפך וקדימה להשקות. מצד אחד זה באמת נכון, מצד שני אני חושב שראוי שאתן כהרגלי כמה תובנות ומכאן אתם תחליטו לבד מה נכון לכם, אם בכלל?אז הפוסט הזה יהיה בעצם על כמה קווים מנחים בבחירת משפך. אחד הקווים המנחים המרכזיים יהיה נוחות. כן, הנוחות שלכם. אני סומך על העובדה שמים יגיעו לצמחים כך או אחרת כי הם חשובים לכם, באיזו דרך הם יגיעו וכמה מהם יפגעו במטרה? הכל תלוי במשפך.

 

קל משקל

אתייחס ברשותכם לעציצים בתוך הבית בתור התחלה, אך הקווים המנחים זהים להשקיה בחוץ למעט הטיפ שאתן בסוף הפוסט. משפך ממתכת זה יופי, אבל תמיד עדיף משפך מפלסטיק. הרי זה אתם שתצטרכו ללכת מהברז לעציצים שוב ושוב, אז למה להוסיף עוד משקל מעבר למים עצמם?!

 

קצה משפך צר וממוקד

עציצים בתוך הבית קוטרם, רוחבם או אורכם לרוב יחסית קטן. על כך תוסיפו את העובדה שהצמח עצמו תופס שטח לא קטן באותו עציץ, וקיבלתם אתגר קטן להשקות אותו במדוייק. שטח מצע השתילה אותו אתם בעצם רוצים להרטיב, הוא יחסית מאד קטן. הווה אומר שאם תשתמשו למשל במשפך שבקצה שלו "מורכב" מזלף בצורת טוש, עם ההשקיה אתם תרטיבו בעיקר את הצמח וסביבתו, והרבה פחות את מצע השתילה.

איך פותרים זאת? בדיוק כך:


 

תוכלו לראות שכל 4 המשפכים למעלה עשויים מפלסטיק, בעלי קצה משפך צר כדי שתוכלו בקלות להרטיב רק את מצע השתילה ולא את הצמח. ובנוסף, נדרשת הטיה ממש קלה של המשפך, כדי שהמים יצאו החוצה ישירות לעציץ.

גודל או נפח משפך עליו אני ממליץ לשימוש ביתי צריך לנוע בין 1.5 ליטר עד 3 ליטר למשפך לכל היותר.

שנמשיך?

קצה משפך רחב

עציצים או מיכלי שתילה רחבים, בעיקר אלו שנמצאים בחוץ. כאן הייתי בוחר לעבוד להשקות עם משפכים להם מחובר בקצה אביזר דמוי "טוש".


ככזה המשפך מהסוג הזה יידע להרטיב שטחים רחבים יותר ובינות הצמחים. מבינים? אדניות או כדים גדולים בהם שתולים כמה צמחים למשל, ניתן להשקות בקלות יחסית בין הצמחים ולהגיע להרטבה או פיזור מים מיטבי ע"י ה "טוש". גם כאן, הבחירה שלי היא ללכת על צוואר משפך ארוך, כדי שרק בהטיה קלה, מים יצאו דרכו החוצה.

משפכים להשקית עציצים תלויים

כאן אין משנה אם פנים או חוץ, בשני המקרים צריך להגיע לגובה, עניין המשקל וזוית הטית המשפך הופכים חשובים פי כמה. כאן בחרתי להציג את האפשרויות הבאות:


 

לסיכום:

  • קלי משקל
  • זוית הטיה נמוכה
  • שאינם עולים על 5 ליטר נפח

במאמר הבא הרחבתי על איך להשקות נכון עם משפך, כן גם את זה חשוב להכיר.

אייל

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *