חיפוש
שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

איך אני מוצא כל כך הרבה תוכן

איך אני מוצא כל כך הרבה תוכן

אתר על גינות מרפסת

תוכן כבסיס למודל עסקי – פרק ראשון בסדרה

בעבר כבר 'יריתי' לחלל הרשת כמה פוסטים בעניין הכתיבה, ואיך הצלחתי לייצר טראפיק משמעותי בפרק זמן קצר וללא כל שימוש במנגנונים ממומנים. הפוסטים בנושא הזה עוררו עניין ולא מעט שאלות בקרב קהילת הבלוגריות והבלוגרים,  ולכן אני מרגיש מחוייב לעשות מעט סדר.

אבל לפני כן, כמה מילים כדי שתוכלו להבין את המקור והמנוע לכל הפרקים שאציג בהמשך. מאז ומעולם אהבתי לקרוא, לחקור, לשאול שאלות, בעיקר אני חושב שהכי מאפיין אותי זה הרצון להתנסות בהכל.

את עיקר הספרים קראתי כילד וכנער ולאחר מכן באופן אינטנסיבי יותר בתחילת חי הבוגרים, אחרי צבא ובטיול ההרפתקאות הגדול אליו יצאתי. (פוסט אחר, מבטיח, מסע שכזה שווה בלוג בפני עצמו).

תוך כדי הטיול הגדול והמופרע דאגתי לכתוב כל הזמן, בעצם ניהלתי יומן וגיליתי תוך כדי כך שאני מפיק מהכתיבה בו המון הנאה. תמיד נתתי לאנשים שפגשתי בטיול לקרוא חלק מהחויות שעברתי והתגובות תמיד היו בסגנון  'וואו, איך אתה כותב יפה, ברור, בגובה עיניים, נעים וקולח' וכו'…

שנים לאחר מכן הפכתי לכותב הסדרתי באירועים משפחתיים, טקסים, טיולים, ובעצם בכל הזדמנות.. עבורי מי שכל חייו נגינה הייתה חלום שלא הוגשם (עדיין), מצאתי שהכתיבה היא לחלוטין הנגינה שלי, פסנתר הכנף שעושה גם עיסוי לנפש. זה הלך והעמיק כמובן עם תחילת כתיבת האתר שלי 'אדנית' ולכאן אני מיד מגיע.


אז על מה כותבים בכלל?

מצד אחד אני מסוגל לכתוב על כל נושא כמעט ולחרטט, ממש..! רוצים בלוג על הסטורית פחי האשפה בברוקלין עד לפני תקופת היובש? קטרי רכבות מנועים בדיזל? אין בעיה, יושב לומד ומתחיל לכתוב. אבל זה לא בדיוק עובד כך.

כתיבה, בכדי להפוך אותה למודל עסקי בהמשך, חייבת להישען על 3 עקרונות:

  1. תשוקה
  2. ידע
  3. מחוייבות

אגב זה חייב להיות בדיוק בסדר הזה. למה? כי ידע נרכש, תשוקה לא ממש! אם יש לכם תשוקה לתחום מסויים, גם אם כישורי הכתיבה שלכם זה לא בדיוק מאיר שלו, אתם עדיין תעשו הכל כדי לכתוב או לשפר הכתיבה וכמובן להרחיב את הידע שלכם בנישה שלכם, כי הוא נובע מתשוקה טהורה.


מצאו את התשוקה שלכם

נאמר שיש לכם 3 תשוקות

  1. אפיה
  2. עיצוב
  3. חינוך

אם אמרנו שהתוכן חייב להישען על תשוקה ולבוא רק ממנה, כי היא המנוע, נסו לדרג לאיזה מהנושאים שרשמתם לעצמכם אתם הכי נמשכים, הכי בוערים בכם וציינו זאת בדיוק כפי שאני עשיתי.

לאחר סינון עצמי דירגתם זאת כך:

  1. חינוך
  2. אפיה
  3. עיצוב

כאשר חינוך לצורך העניין, יש לכם אליו את התשוקה הגבוהה ביותר כנושא לכתוב עליו. אבל אין לכם בו הרבה ידע או הבנה, למרות שהנושא בוער בכם.

לעומת זאת, התחום השני הוא 'אפיה' ויש לכם בו המון המון ידע. יודעים מה? לא רק ידע, יש לכם גם המון נסיון מעשי.

'עיצוב' זה תשוקה וקצת ידע, הבטן נסייון החים והראש יודעים בדיוק מה הכי בולט ברשימה, כך אני מאמין לפחות.


מצאו את הנישה שלכם

אל תוותרו עכשיו, זו החפירה הכי חשובה בכל התהליך, גם אם ייקחו לכם חודשים, מציאת הנישה היא המפתח למודל העסקי ולהצלחת כל התהליך. תתעכבו עכשיו על העניין הזה, הוא מהותי!

אם החלטתם שאפיה זו התשוקה שלכם, עכשיו מגיע האתגר הגדול הבא: אפיה כמו כל תחום אחר, עיצוב או חינוך, אלו תחומים מפלצתיים בגודלם. כתבו "עיצוב" בגוגל ותראו איך אתם הולכים לאיבוד.

תצטרכו להיות הרבה יותר טובים מזה, התחילו לחפש את הנישה בתוך עולם התוכן לו יש לכם תשוקה. אפיה? אפיה של מה? עוגות? אפית עוגות זו עדיין לא נישה.

לעומת זאת, 'אפיית עוגות גבינה' זו נישה. רוצה לומר, אם אתם בעולם של אימון עסקי למשל, תקישו אימון או מאמן עסקי ותקבלו טונות של תוצאות, ואיך לעזעזל תדעו במי או במה לבחור? או מה מתאים לכם?

אבל… אם תתמקדו ב 'אימון עסקי לנערות'? הופ! הנה נישה, אתם לא צריכים להמציא נישות, זה לא העניין, אתם צריכים לדייק לעצמכם כמו קרן לייזר מהו עולם התוכן עליו תכתבו ב 3 עד 5 שנים הבאות? עולם בו יש לכם תשוקה, ידע ואתם הופכים להיות המאסטרים של הנישה שלכם, האוטוריטות.


הנישה שלי

אתר על גינות מרפסת

 

אם לא הייתי מובן אתן דוגמה נוספת.

תשוקה – עיצוב

נישה – עיצוב מרפסות קטנות

העיצוב הוא מילת ה"על" והנישה היא "מרפסות קטנות" יכולתי להישאר ב"מרפסות" בעקרון, אבל העדפתי לצלול עוד טיפה פנימה.

מציאת הנישה, אי של ידע שהוא אני ורק שלי, היא המפתח לכל הצעדים הבאים שנקח כאן והלאה.


הנישה שלי היא בעצם מפרץ על אי

המפרץ אליו יגיעו רק אלו שאוהבים לשחות עם עוגות גבינה אפויות… ואלו שילמדו להכיר ויתאהבו בי ובעוגות הגבינה האפויות שלי.

בינתיים, תתאמנו על מציאת הנישה שלכם או תחדדו הקיימת. אגב המשמעות של תהליך מציאת הנישה הוא הרבה יותר רחב מחידודים רק לטובת התוכן. חידוד ודיוק משפיעים על הכל בכל הרבדים, גם על כך אסביר בפרקים הבאים.

טיפ – מה אני הכי אהבתי בחלק הזה של התהליך? נזכרתי שיש אין ספור נושאים שיש לי בהם ידע, יש לי אליהם תשוקה, וכאלו שאין לי בהם ידע רב, אבל תשוקה אדירה וסקרנות ללמוד. גם נושא שאין לכם בו ידע אבל תשוקה בוערת יש ויש, זה מעולה כי התשוקה היא המנוע ללמוד ולהעמיק בתחום ועליו לכתוב ולבסס המודל העסקי.

אייל

בפרק הבאאתם, נישות ולמה גוגל זקוק לכם ויעשה הכל כדי לקדם אתכם.

מוזמנים כמובן לשתף עם בלוגרים או אם כל יצרן תוכן שמעוניין במודל עסקי מבוסס תוכן

2 מחשבות על “איך אני מוצא כל כך הרבה תוכן”

  1. עינב

    איזה כייפ שהתחלת לכתוב על השלבים הראשונים – איך מתחילים לעשות את הבירור והתהליך לדיוק טוב יותר.
    ההתכווננות ומציאת הנישה הם אכן דברים מאד משמעותיים ומקלים אחר כך מאד בכתיבה
    וכמובן- מאפשרים קביעת יעד אליו ניתן לחתור.
    מחכה לפוסטים נוספים בנושא, כייפ ללמוד ממך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *