שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

קבלו רעיונות למרפסת שלכם

קבלו רעיונות למרפסת שלכם

עיצוב גינות מרפסת

חזון

כשהתחלתי לכתוב את הבלוג 'מתכונים לאדניות' כל מה שרציתי הוא לעורר את תשומת לב הקהל הישראלי לחלל המופלא הזה שנקרא מרפסת. בכל הכנות לא תארתי לעצמי אילו הדים ייצור הבלוג זמן כה קצר לאחר העלאתו לאוויר.

אבל קרה דבר נוסף, כמתכנן נוף וחובב עציצים ואדניות מושבע הבנתי שאינני יכול להתייחס רק לצד הגנני צמחי. אם רוצים לצקת במרחב הקטן הזה תוכן עשיר ומזמין לא נכון יהיה מצדי להתייחס רק לעולם הצומח והמיכלים.

מבחינתי גם אדנית אחת היא גינה. תוסיפו שני כיסאות קטנטנים ושולחן קטנטנים וקיבלתם עולם ומלואו. במציאות, מרפסות ישראל קטנות וברובן עדיין משמשות כמחסן.

מרפסת היא חדר

אם במרבית הדירות בישראל הממ"ד הוא משרד/חדר משחקים/אולם כנסים של ספינרים או מעבדה לגידול גראס אז סבבה. אבל למה לעזעזל המרפסת היא מחסן? המרפסת היא חדר בדיוק כמו כל חדר אחר בנכס, בוודאי אם אלו רק 12 או 16 מר'. בפגישות ייעוץ עם דיירי מרפסות חדשים אני נתקל בפנים מאוכזבות של "הלוואי והמרפסת שלנו הייתה גדולה יותר" למרות שברור לי כי במציאות אין סיכוי שהיו עושים בה שימוש אם בכלל.

יתרון המרפסת הקטנה

מרפסות בישראל כיום נעות על הציר שבין 9 מר' עד 16 ולעתים גם 18 מר'. זה אומר שגם בהיבט כלכלי וגם בהיבט תחזוקה העלות והשקעת המשאבים הנדרשים כדי ליצור פינה קסומה העניין פתאום הופך להיות שווה לכל כיס.

דווקא בגלל עובדת היות המרפסות קטנות אין הזדמנות נפלאה מכך להפוך אותן לפינות קסומות ומלאות חן ולאו דווקא עם צורך להעמיס עליהן המון צמחיה. במקרה זה הגודל כן קובע בכיוון ההפוך, ככל שיותר קטן יותר טוב, קל, נח וניתן להפיק ממנו את המיטב ולהפכו לחלק בלתי נפרד מהבית.

עיצוב גינות מרפסת

אולי קודם ריהוט ורק אחר כך צמחיה?

הנסיון שלי להוביל את הקהל לעשות שימוש במרפסת דרך שימוש בגינון במרפסת הוא נסיון חשוב וניכר כי ע"פ המשוב החל כאן משהו מעניין ומלא השראה. מצד שני אני לא יכול להתעלם מהעובדה שאולי אם שנייה לפני שרצים לגדל משהו באדנית, יונחו מס' כיסאות ושולחן או ייבנה סט מדפים יפה וניתן יהיה באמת לנצל את המרחב הזה בתחילה כפינת ישיבה שימושית. אני חושב שאולי עצם עובדת השימוש יעלה את החשק למלא בצמחיה. לא יודע, אין לי ממש תשובה לכך, אלו רק מחשבות ותהיות מה יוביל למה, אבל התהיות שם וללא ספק משהו מתרחש.

 

[instagram-feed]

 

קול קורא למעצבי פנים ודיירי המרחב העירוני

אמת היא שלא כל רוכש דירה נעזר במעצב/ת פנים אבל אלו מכם המעצבים והלקוחות נסו לרגע להתבנון מעבר לחלון הזכוכית שבסלון. עיצוב הבית לא מסתיים בחלון, אל תתבלבלו. זה לעתים אף מוזר להתבונן מתוך סלון בית מעוצב ולראות מרפסת שנראית כמו חלקו האחורי של דוכן בשוק. אינני חושב שזה רק עניין של תקציב, אני חושב שזה עניין של מודעות ואם תעלה המודעות התקציב יוכן מראש או יפונה בהתאם.

לסיכום, עיצוב גינות מרפסת בישראל חייב להכיל תכנים מעבר לצומח.

דעות ומחשבות בלבד

מוזמנים להעלות דעות, מחשבות ושאלות.

לאלו העומדים לפני תכנון גינה במרפסת מצ"ב מאמר על כיצד לחשב משקל טרם העמסת אדניות 🙂 

מוזמנים לשתף

אייל

3 מחשבות על “קבלו רעיונות למרפסת שלכם”

  1. אסנת ברק

    מסכימה איתך לגמרי, ומסבירה ללקוחות שזה עוד חדר שבמידה ונשקיע קצת ונסדר אותו יש מצב שיהפוך להיות הכי מנוצל בבית.
    יש פה חינוך שוק כי מעדיפים להשאיר לסוף ואז אין תקציב/נשלים אח"כ וכו' בעוד שאני מאמינה שיש להקציב אחוז מסויים מהתקציב מראש למרפסת.
    ברמה האישית, אצלי בבית חלק נכבד מהתקציב הלך למרפסת (היא גדולה) ואין דבר כיפי מלשבת בתוך הירוק. מבחינתי היא החלק הכי מוצלח בבית!
    חג שמח!

  2. עופרי פז

    כל כך מסכימה איתך! לגבי התייחסות למרפסת כחדר לכל דבר שיש לתכנן ולעצב אותו, גם לגבי גודל המרפסות שבדרך כלל בהחלט מספיק לשולחן קטן וכיפי וגם לגבי התקציב. במרפסת בדיוק כמו שאתה מתאר שעיצבתי רכשנו את הרהיטים באיקאה, סביבם דאגנו להמון עציצים בגדלים שונים ובעלי הבית מנצלים אותה כמעט בכל יום. זו בהחלט התקופה להתחיל לדאוג לזה, אחלה פוסט!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *