שיחת ייעוץ למרפסת

כך תחסכו אלפי שקלים בעיצוב המרפסת

שיחת ייעוץ חובה לבעלי מרפסות ריקות

מתכון להשקיה חורפית במרפסת

מתכון להשקיה חורפית במרפסת

השקיה חורפית במרפסת

איך להשקות בחורף?

בכל פעם שאני מסיים לאכול מיד מגיע הצורך במשהו מתוק – זה לא באמת צורך, זה מנגנון כזה ששולט עליי וחזק ממני וכבר מזמן בחרתי לוותר לו, אז מה, שינצח אותי לפחות אני נהנה 🙂 ככה בדיוק זה מרגיש לי במפגשים עם אנשים שמתייעצים ושואלים "מתי להשקות?" למה אתם שואלים?

הרי ממילא בכל פעם שאתם רואים או נדמה לכם שאתם רואים משהו לא בסדר עם הצמחים שלכם אתם רצים להוסיף מים 🙂 זה בדיוק אותו המנגנון, אני רוצה מתוק ואתם רצים להשקות. מה ההבדל? אני אתכם אצליח לגמול, לא בטוח שאתם אותי.

אם זה תלוי בי? סוגר מים בסוף אוקטובר ופותח שנית באמצע סוף מרץ, לאלו מכם בעלי מערכות ההשקיה הממוחשבות. כן כן גם אלו מכם שהמרפסת שלהם ניצבת בחזית המאבק מול השמש בכיוון דרום. רמת האידוי נמוכה, שעות האור התקצרו משמעותית, בלילה קר, ביום חם אבל פחות, הרבה פחות.

רגע לפני שאתם משקים פשוט הכניסו אצבע בשני מקומות שונים באדנית ורק אם תערובת השתילה יבשה הוסיפו מים עד שתראו אותם יוצאים מתחתית האדנית, ברגע שזה קורה הפסיקו להשקות. אגב אם ניסיתם להכניס אצבעות ולא ממש הצלחתם לחדור לעומק תערובת השתילה, יש מצב שכדאי לחשוב על חידוש האדנית לקראת האביב.

איך להשקות בחורף?

בדיוק כמו בקיץ – רק כשצריך

מתי תהיה הפעם הבאה? כדי להוריד מכם לחץ, בדקו פעמיים בשבוע, אם הזמן תשחררו כבר לבד ותבדקו פעם בשבוע. אתם כבר תרגישו לבד עם הזמן מתי לבדוק, תזכרו שצמחים לא מתים כל כך מהר וגם אם תערובת השתילה מעט יבשה זה מצוין, כך הצמח מפתח מערכת שורשים עמוקה יותר וחזקה יותר והצמח מתבסס לאורך זמן, בריא, חזק ויפה לתפארת מרפסות ישראל.

לא הצלחתם להתגבר על היצר? רצתם שוב להשקות כי אתם "מוכרחים"? טוב אני קצת מוותר לכם בימי החורף כי ממילא עודף מים במקרה של ניקוז טוב לא כל כך יזיק לצמח שנמצא בתהליך הירדמות.

חשוב : שימו לב להשקות עם משפך עליו מורכב הראש בצורת טוש ואם אתם עושים שימוש ב"אקדח מים" כוונו אותו גם כן למצב טוש. למה? מים בלחץ מהמשפך (ללא ראש טוש) או מקצה הצינור יוצרים בורות בתערובת השתילה וחושפים שורשים. אל תתעצלו, לא סתם הניחו על ראש המשפך "כובע" עם חורים קטנים

יאללה שתפו אחרים עם הידע, רץ לאכול עוגייה 🙂 איך להשקות בחורף זו לא נוסחה, זה בדיוק כפי שציינתי בכותרת. משקים רק כשצריך.

אייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *